четвер, 23 грудня 2010 р.

На слизькій дорозі гальмують двигуном


На слизькій дорозі гальмують двигуном

23.12.2010 01:00:00
На слизькій зимовій дорозі і досвідчені водії, і новачки роблять однакові помилки, запевняє інструктор-викладач ”Драйв клубу Альфа-щит” Олексій Пилипенко, 38 років.
Він проводить заняття на Столичному шосе в Києві. На майданчику розставлені пластикові конуси. Олексій сідає за кермо тренувальної ”хонди”. Машина не має підкермових перемикачів.
— Це під час тренувань повідламували, — пояснює.
Розганяє машину. Одразу різко гальмує. Задню частину авто несе вбік.
— Якщо занос отакий невеликий, достатньо притиснути газу — і передньопривідна машина з нього вийде, — показує. — Коли несе сильніше, крутимо кермо в бік заносу. Байдуже, який привід. У задньопривідних машинах піддавати газу під час заносу не можна. Авто стане неконтрольованим.
Олексій розганяється до 70 км/год. і різко крутить кермо. Цього разу несе передню частину ”хонди”.
— Цей стан зветься знос. Він буває в передньопривідних машин. У задньопривідних, нагадаю, буває занос. Знос відбувається, якщо ви різко або сильно повернули кермо. Ще одна причина — перегазовка. Головне — повернути колеса прямо. І авто саме покотиться.
Інструктор знову імітує знос. Багаторазовим переривчастим натисканням гальма зменшує швидкість.
— Таким способом можна частково замінити АБС — антиблокувальну систему гальм — у легковиках, що її не мають, — пояснює. — Та якщо відчуваєте, що геть втрачаєте контроль над машиною — тисніть одночасно зчеплення і гальма, кермо ставте прямо. Авто зупиниться, і двигун при цьому не заглохне.
Двигун сучасного авто краще прогрівати під час руху. Перед рушанням почекати, доки він набере стабільних обертів. Кілька хвилин їхати, не перевищуючи 3 тис. обертів на секунду, радить Пилипенко.
— Стартувати з місця можна із другої передачі. Машина їхатиме без ривків. Не треба робити різких рухів кермом, різко скидати педаль акселератора чи тиснути. Газ має бути мінімальним. Бо спрацьовування АБС лише збільшить гальмівний шлях. Найефективніше гасити швидкість двигуном. Перед поворотом робіть це плавно.
На міських дорогах інструктор радить займати середній ряд.
— Правий, під тротуаром найрозбитіший. Там їздять вантажівки. Часто зупиняються маршрутки. Вони розморожують сніг. На асфальті він намерзає. Та й пішохід, обходячи калюжу на тротуарі, може вийти на дорогу.
На дорозі з вибитими крижаними коліями інструктор радить тримати машину в натяг. Виїжджати з колії не газуючи, повернувши кермо ривком.

Немає коментарів:

Дописати коментар

МИНУЛЕ НЕ ВЕРНУТИ

Збірка віршів "МИНУЛЕ НЕ ВЕРНУТИ" Автор Олексій Савчин ТЕЧУТЬ ЛІТА Течуть літа, мов  хвилі  У безвість неосяжну  Пристрасні, гіркі...