На дороги випустили "Арену"
Вівторок, 12 Жовтня, 2010 -
Любителiв їзди з вiтерцем уже "ловлять" iз допомогою нового радара. Пристрiй в автоматичному режимi фiксує автомобiлi, водiї яких перевищують швидкiсть, i передає данi до патрульної машини ДАI, що стоїть за... кiлометр вiд радара. Iнспектору залишається тiльки махнути порушниковi жезлом.
Даїшник пiдводить чоловiка до патрульної машини, де сидить його напарник iз ноутбуком. На монiторi видно фото автiвки i вказано швидкiсть -- 120 кiлометрiв за годину. Водiя "пiдловили" за кiлометр до того мiсця, де зупинився патруль. Радар "Арена" повнiстю автоматизований, тому для його обслуговування присутнiсть iнспектора необов'язкова.
Металеву коробку з фотокамерою усерединi встановлено на штативi. До неї кабелем приєднана невелика помаранчева валiзка. Так "Арена" виглядає на дорозi. Решта обладнання i ноутбук -- у патрульнiй машинi. Радiочастотний вимiрювач швидкостi може охопити три смуги руху та "засiкти" одразу трьох порушникiв.
Пристрiй фiксує швидкiсть i час, фотографує автомобiлi-порушники та їхнi номернi знаки. Цi данi вiн миттєво передає радiозв'язком на комп'ютер. Iз допомогою iнфрачервоного прожектора "Арена" може працювати i в сутiнках.
Встановлюють її на узбiччi за 3 -- 5 метрiв вiд краю проїжджої частини. "Арену" можна легко перевозити в багажнику автомобiля, а пiдготовка до роботи i встановлення потребує не бiльш як 10 хвилин. Живиться радар вiд акумулятора.
"В iнспекторiв є кiлька десяткiв секунд, щоб зорiєнтуватися i зупинити порушника, -- розповiла "Експресу" Наталiя Сторожик, начальник прес-служби ДАI Києва. -- Бо якщо патруль перебуває в зонi прямої видимостi, то водiї зазвичай зменшують швидкiсть. А завдяки "Аренi" можна
виявити їх у момент порушення. Тодi миттєве передавання даних на ноутбук -- i у водiя одразу зникають усi заперечення щодо факту перевищення ним швидкостi".
Новий радар фiксує швидкiсть вiд 20 до 250 кiлометрiв за годину з похибкою не бiльш як 2 кiлометри. I у столицi з його допомогою вже штрафують.
Наразi використовують переносний варiант пристрою на штативi-тринозi. Виробник "Арени" -- росiйське пiдприємство. Воно пропонує також стацiонарнi прилади, якi можна встановлювати на мостах, стовпах чи iнших конструкцiях.
У ДАI уникають вiдповiдi на питання, коли такi прилади з'являться в iнших областях. Але, як свiдчить практика, пiсля випробування в столицi новинки надходять до регiональних пiдроздiлiв автоiнспекцiї.
СЛІДКУЄ НАВІТЬ ВНОЧІ
У патрульній машині, що стояла на узбіччі, були комп'ютер, купа проводів і невеликий залізний ящик на даху. Але, як виявилося, це ще не все. Основна частина радара «Арена» розташована за 1,5 км від машини ДАІ. Метровий штатив, на якому прикручена залізна коробка. На землі лежить помаранчева валіза. І найголовніше – немає ніяких проводів.
«Пристрій «Арена» унікальний, - продовжує Ілля. - Лазерний вимірювач швидкості охоплює відразу три смуги руху і здатний розпізнати три порушення одночасно. Коли машини перетинають промінь, камера робить фото і відправляє їх в пам'ять комп'ютера. Він їх тут же обробляє, ставить дату, час, швидкість, зчитує державний номер і відправляє інформацію в центральний комп'ютер, який знаходиться в 1,5 км від місця порушення в патрульній машині. Всі передачі даних відбуваються по радіолокаційному зв'язку. І ніяких проводів. Таким чином у інспектора є 40-50 секунд для того, щоб вийти зі своєї машини, оцінити ситуацію і зупинити порушника. Іншими словами, вже не вдасться сховатися в крайній лівій смузі».
Як виявилося, це не всі можливості «Арени». На відміну від свого попередника - «Візира», пристрій може робити якісні кадри навіть вночі.
«Тут є інфрачервона камера, такий собі прилад нічного бачення, який робить знімки навіть в цілковитій темряві, - продовжує Ілля. – Вимірювальний пристрій фіксує швидкість в діапазоні від 20 до 250 км / ч. З похибкою не більше 2 км».
«АРЕНА» МОЖЕ З'ЯВИТИСЯ В КОЖНОМУ МІСТІ ВЖЕ ВЛІТКУ
Щоб подивитися «Арену» у справі, ми попросили включити прилад. Лихача довго чекати не довелося. Через хвилину комп'ютер видав характерний писк і на екрані з'явився сірий джип.
«Ось він, голубчик, попався! Секунд через 40 буде тут», - з посмішкою сказав даішник.
Та ось інспектор трохи не вгадав – джип з'явився, але через півтори хвилини. Тому що до нашої машині під'їжджав як черепаха. Коли його зупинили, водій зі здивовані поглядом влаштував даїшнику допит:
«- А за що це ви мене зупинили?
- За перевищення.
- Яке ще перевищення, я їхав кілометрів 40, - намагався виправдатися водій.
- Зате перехрестя пролетіли зі швидкістю 100, - відповів інспектор, після чого запропонував водію поглянути на дисплей комп'ютера.
- Що за мара, ваша машина тут, а сфотографували ви мене там. Це ще як?..»
Прочитавши лекцію про нововведення ДАІ, водія довелося відпустити. Як-не-як «Арена» працювала поки що тільки в тестовому режимі. Тому карати нікого не можна.
Розробники запевняють: якщо «Арена» пройде випробування, прилади розвісять на стовпах і опорах по всій Україні вже влітку. А патрулю ДАІ достатньо буде лише зупинитися і з радіозв'язку підключити свій комп'ютер до потрібного пристрою. Ось тоді можна буде говорити, що у нас запрацювала європейська система руху.
Одна частина радарної установки встановлюється на узбіччі дороги. Даішникам доведеться вартувати десь поблизу, щоб водії не прихопили прилад як трофей.
ТАКТИКО-ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Вимірювач швидкості «Арена»
Довжина променя – 8 метрів
Ширина променя – 10 метрів
Діапазон швидкості – від 20 км/год до 250 км/год
Об'єм пам'яті – 10 тис. фотографій
Вага з акумулятором – 20 кг
Ціна – поки невідома.
Як запевняють розробники, їх дітище не можна виявити за допомогою антирадари.
Крім того-
ДАІ вирішила суворіше відстежувати порушників ПДР с Видео bigmir)net.
Немає коментарів:
Дописати коментар