суботу, 16 липня 2016 р.

ДРУГИЙ НАКАЗ ТАРАС БУЛЬБА ВИДАВ У САРНАХ

Тарас Боровець - "Бульба" в 1941 р.Ще за радянських часів мені батько розповідав, що Василь Боровець появився у нашому селі Немовичах, що поблизу Сарнів, на початку літа 1941 року. Нібито його скинули неподалік села на парашуті німці. Бачили селяни, які коней вночі доглядали, як з літака парашут опускався, потім в зарослях його знайшли… А вранці якийсь  агроном  в селі появився.

Поселився він у клуні в місцевого вчителя Ющика Петра. Запам”ятався тим, що їздив на ровері  по селах, як відомо ровер тоді у селі дивом був. Батько був переконаний що він не один так появився у районі. То ж їздив і збирав свою команду.
Підтвердженням цього є  опис однієї з перших появ Т. Боровця у Сарнах, який вдалося виявити у свідченнях його знайомого М. Балабушки-Малецького: «У перших числах липня 1941 року за день до окупації німецькими військами міста Сарни я зустрівся у м. Сарни з Боровцем, який ніби-то приїхав з села Немовичі Сарненського району. Боровець упізнав мене першим. Він їхав на велосипеді і зустрів мене тоді. Коли я йшов з аптеки додому. Після того як ми упізнали один одного, я запросив його у свій будинок і під час дороги ми розмовляли на різного роду політичні теми. Він мене запитав: «Ти технік-електромонтер, напевно маєш радіо?» Я йому відповів, що так, у мене є радіоприймач. Він виявив бажання… послухати останні новини». У ході розмови Т. Боровець хвалився, що ознайомлений з німецькими планами війни проти СРСР.
На запитання – ким закинутий?, дає відповідь  полковник армії УНР І. Литвиненко, який стверджував, що Т. Боровець був перекинутий на територію УРСР з завданням від німецької розвідки: «Я хочу розповісти слідству про свої зв’язки з Боровець Тарасом-«Бульбою», про якого я говорив на попередніх допитах як про агента німецької розвідки, закинутого в СРСР з завданням розвідувального характеру. Мені нічого не відомо як Боровець виконав завдання німецької розвідки… коля я приїхав у Тернопільську область, у 1942 році, мені стало відомо, що він є отаманом… «Поліської Січі». Як і з чиєю допомогою Боровцьом «Поліська Січ» була організована не знаю».
Щойно 11 липня у Сарнах відбулося проголошення української державності і розпочався процес формування місцевих органів влади. Саме десь у той період Т. Боровець отримує офіційну посаду керівника окружної міліції. У наказі № 2 Т. Боровця як командира «Поліської Січі» міститься наступна інформація: «Згідно з наказом німецького військового  командування в Сарнах від 17 липня 1941 року я приймаю командування українськими повстанськими загонами (відділами) і організую самооборону від більшовицьких регулярних і партизанських частин».Отже, з 17 липня по 20 серпня 1941 року Т. Боровець мав ще й офіційну посаду – керівник міліції на теренах Сарненської округи…
Як відомо свій перший наказ Боровець видав у Немовичах 28 червня 1941 року, у якому  «Голова України Тарас Бульба» наказує всім бойовим групам організувати повстанські загони і почати диверсійні акти в тилах Червоної армії, збирати розвідувальну інформацію і передавати або Бульбі або безпосередньо німцям. Цей наказ ще раз підтверджує, що Т. Боровець мав розвідувальні завдання від німців.
Ото ж,  Т. Боровець та його «Поліська Січ» у 1941 році жодних бойових дій проти німців не проводила, а виступали формальними союзниками у боротьбі з більшовиками.
Протинімецька боротьба Т. Боровця розпочалась щойно у 1942 році. Тоді його загін діяв під назвою «УПА» і відповідно саме цей рік потрібно розглядати як рік зародження Української повстанської армії.
Савчин О.М.
cropped-1-d184d0bed182d0be1737.jpg

Немає коментарів:

Дописати коментар

МИНУЛЕ НЕ ВЕРНУТИ

Збірка віршів "МИНУЛЕ НЕ ВЕРНУТИ" Автор Олексій Савчин ТЕЧУТЬ ЛІТА Течуть літа, мов  хвилі  У безвість неосяжну  Пристрасні, гіркі...