середу, 6 березня 2013 р.

Танкодром, ні рівненські дороги


 В області понад 5 тисяч кілометрів доріг загального користування. З них раніше тільки 606 кілометрів вважалися дорогами державного значення, а з 1 січня — таких вже понад 2 тисячі кілометрів. Підняли у статусі, зокрема, дорогу Рівне — Млинів — Буськ — Перемишляни, КПП "Прикладники" — Зарічне — Дубровиця, від "бущанського" перехрестя до Дермані Першої та Дермані Другої, між селами Кунин та Зелений Дуб. А також дороги Рівне — Тучин — Гоща — Вельбівне, Соснове — Маринин, Вежиця — Рокитне — Борове та інші.

Приймаючи ще у квітні минулого року відповідну постанову про новий розподіл доріг, Кабінет Міністрів виходив з того, щоб врахувати особливості розвитку кожного регіону, характеристики й напрямки транспортних потоків, які забезпечують життєдіяльність населення та транзитні перевезення. Також було зазначено, що зміни сприятимуть покращенню автошляхів відповідно до їхньої значущості для держави, збільшиться фінансування.
 
Постанова набула чинності, а дороги області, незважаючи на ті чи інші статуси, кращими не стали. На одних — ожеледиця чи годі розминутися через замети, на інших — асфальт сходить разом зі снігом.
Ми зараз обстежуємо автошляхи, щоб визначити місця, на яких ями та вибоїни загрожують безпеці руху, оскільки, щоб оминути зруйновані місця, водії виїжджають на зустрічну смугу руху. Вимагатимемо, щоб дорожньо-комунальні організації ремонтували ці ділянки першочергово. А якщо не можуть це зробити оперативно чи не квапляться, посилаючись на те, що на зимовий період не встановлено терміну ліквідації ямковості, то хоча б позначили небезпечні місця відповідними дорожніми знаками, встановили обмеження швидкості.
Юрій Проник, начальник служби автомобільних доріг у Рівненській області:
— Процес переведення частини доріг із місцевого підпорядкування у державне триває. Проте враховуючи свій тридцятирічний досвід, можу сказати, що на якість доріг їхній статус не вплине. Хорошими дороги будуть тоді, коли на них будуть виділяти кошти. При нинішньому фінансуванні розраховувати на покращення не варто. На 2013 рік нам виділили 70 мільйонів гривень на утримання доріг, сюди входить вивезення снігу та мертвих тварин, латання ям. Гроші надходитимуть частинами. У січні, наприклад, Міністерство інфраструктури виділило 6 мільйонів гривень, на лютий — нуль, а ось на листопад та грудень передбачено по 20 та 30 мільйонів гривень. Як рахували у міністерстві — мені сказати важко.
Кошти на капітальний ремонт доріг у Рівненській області поки що не передбачені, тому ми навіть не вирішували, що ремонтувати. Проте, як на мене, перш за все потрібно робити дорогу на Луцьк через Обарів. Вже минуло чотири терміни її експлуатації. З наступного тижня запустимо два асфальтобетонних заводи — у Дубні та Любомирці — і почнемо латати дірки на дорогах Рівне-Сарни, Рівне-Острог, Дубно-Кременець та Рівне-Луцьк. Стан цих доріг критичний, особливо на Сарни. Коли реконструювали трасу Київ-Чоп, із Сарн возили матеріали і дорогу великогабаритні машини розбили вщент. Заливатимемо холодний асфальтобетон, який, правду кажучи, довго не служить, адже гарячий асфальт можна класти лише у сухі дні.
Майже два мільйони гривень нам виділили для обслуговування систем метеоспостереження на трасі Київ-Чоп. Робитиме це київська фірма ТОВ "Белфорт-Системс". Лише на відрізку траси, що проходить через нашу область, є 18 таблиць, які повідомляють водіям температуру повітря, асфальту, попереджають про небезпеки. Окрім того, вздовж траси розставлено відеокамери і в онлайн-режимі можна спостерігати з Рівного, Києва чи Львова за тим, що відбувається на трасі. Головний офіс метеоспостереження — в Укравтодорі. Є пульт управління і у Рівненській ДЕД.
Наші два працівники вже навчилися, як працювати з цією технікою. Так, прилади метеоспостереження автоматично визначатимуть, де і коли потрібно посипати дорогу. Це поліпшить нашу роботу, оптимізує її, а також покращить стан асфальту, бо поки що ми працювали "на око" і могли помилятися.

Немає коментарів:

Дописати коментар

МИНУЛЕ НЕ ВЕРНУТИ

Збірка віршів "МИНУЛЕ НЕ ВЕРНУТИ" Автор Олексій Савчин ТЕЧУТЬ ЛІТА Течуть літа, мов  хвилі  У безвість неосяжну  Пристрасні, гіркі...